Επιστημονικά θέματα
Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών ανά ηλικία
Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις των μαθησιακών δυσκολιών που μπορούν να ταξινομηθούν με βάση την ηλικία του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα:
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
- Αργοπορημένη έναρξη ομιλίας. Τώρα ανώριμη ομιλία
- Προβλήματα άρθρωσης
- Αργή ανάπτυξη του λεξιλογίου, συχνά δεν μπορεί να βρει τη σωστή λέξη
- Δυσκολία με τις ομοιοκαταληξίες
- Δυσκολία με τον μαθηματικό λογισμό, τους αριθμούς, τα γράμματα, τις μέρες της εβδομάδας
- Εξαιρετικά κινητικός/ή και πολύ εύκολα διασπαζόμενος/η
- Προβληματικές σχέσεις με τους συνομήλικους
- Χαμηλή δυνατότητα να ακολουθεί οδηγίες ή ρουτίνες
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
- Αργή μάθηση της σχέσης φωνημάτων-γραφημάτων
- Μπερδεύουν βασικές λέξεις (θέλω, τρέχω)
- Κάνουν επίμονα λάθη ανάγνωσης και ορθογραφίας, περιλαμβάνοντας αντιστροφές γραμμάτων (3/ε), αντικαταστάσεις γραμμάτων (φ/θ – β/δ), και λέξεων (μητέρα/μαμά)
- Αναριθμητισμοί, (λανθασμένη σειρά αριθμών) και λανθασμένη χρήση των αριθμητικών σημείων των πράξεων (+, -, x, /, =)
- Ανακαλούν με δυσκολία γεγονότα
- Αποκτούν με δυσκολία νέες δεξιότητες και φαίνεται να έχουν σημαντικές δυσκολίες στη μνήμη (ανάκληση)
- Είναι παρορμητικοί, ανοργάνωτοι, χαοτικοί, δυσκολεύονται να προγραμματίσουν
- Ασταθές ή λανθασμένο πιάσιμο μολυβιού-στυλού
- Κακός συντονισμός, δυσκολίες προσανατολισμού, δυσκολίες στις έννοιες του χώρου και χρόνου
- Επηρρεπείς στα ατυχήματα