Post

«Συνεκπαίδευση: Τρόποι συνεργασίας εκπαιδευτικών Γενικής & Ειδικής Αγωγής»

Στις Σέρρες παραβρέθηκε η κυρία Σωτηρία Τζιβινίκου έπειτα από πρόσκληση στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σερρών «Ο Εμ. Παπάς»  με θέμα «Συνεκπαίδευση: τρόποι συνεργασίας εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής» την Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019, και ώρα 6:30 μ.μ. στην αίθουσα «Γ. Χρηστίδης» στο Επιμελητήριο Σερρών.

Το θέμα της εκδήλωσης άπτονταν μείζονος σημασίας –  «Από το διαχωριστικό μοντέλο εκπαίδευσης - γενική εκπαίδευση και ειδική αγωγή - στο μοντέλο της πολυεπίπεδης διδασκαλίας» τόνισε η κυρία Τζιβινίκου στην ομιλία της. Αυτό που ονομάζουμε «διαχωριστικό μοντέλο» ξεκίνησε ως η «απόλυτη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» βασισμένη στη διακήρυξη της Σαλαμάνκα. Ωστόσο, έγιναν τεράστιες αλλαγές σε θετική κατεύθυνση, οι οποίες ξεπέρασαν τα όρια της εκπαιδευτικής κοινότητας και εμπότισαν ολόκληρη την κοινωνία. Η αποδοχή της διαφορετικότητας ως μέρος της καθημερινότητας του καθενός μας, αρά και η αποδοχή της ενδεχόμενης φοίτησης του παιδιού με δυσκολίες σε κάθε τάξη, αποτελεί τη νέα κουλτούρα, που μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης περαιτέρω.

Η κ. Τζιβινίκου Σωτηρία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ο  κ. Απτεσλής Νίκος, Προϊστάμενος Β’ ΚΕΣΥ Θεσσαλονίκης και Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πρότειναν τρόπους συνεργασίας και σύστασης μιας σχέσης που θα βασίζεται στην αλληλοσυμπλήρωση και στη σύνθεση δεξιοτήτων, με κύριο σκοπό την πρόοδο του μαθητή.

«Υπάρχουν διάφορα μοντέλα συνεργασίας εκπαιδευτικών που ξεκινούν από την απλή συνύπαρξη και φτάνουν στην ισότιμη συνδιδασκαλία», υπογράμμισε η κυρία Τζιβινίκου. Την ώρα που εμείς προσπαθούμε να ορίσουμε και να επιλύσουμε τα δομικά προβλήματα του συστήματος, η διεθνής βιβλιογραφία και η διεθνής πρακτική προτείνει νέο μοντέλο: το μοντέλο της πολυεπίπεδης διδασκαλίας - ένα μοντέλο που αμβλύνει τα όρια μεταξύ ειδικής και γενικής εκπαίδευσης. Το πολυεπίπεδο μοντέλο διδασκαλίας «ανταπόκριση στην παρέμβαση (RtI)», είναι ένα μοντέλο εκπαιδευτικής πρόληψης και παρέμβασης που έχει στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική υποστήριξη των μαθητών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση.

Τέλος, η κυρία Τζιβινίκου αναφέρθηκε στα αποτελέσματα της έρευνας, που εκπόνησε η ίδια το 2016 με την επιστημονική της ομάδα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Εκπαίδευση και Κοινωνία στην εποχή της κρίσης» με τίτλο: "Βελτιώνοντας τις συνθήκες μάθησης των παιδιών ΕΕΑ με συνεργατικές μορφές διδασκαλίας στο πλαίσιο παράλληλης στήριξης".

 

Δείτε επίσης

Post Blog

Ημερίδα με θέμα «Μαθηματικά για όλους»!
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Post Blog

«Συνεκπαίδευση: Τρόποι συνεργασίας εκπαιδευτικών Γενικής & Ειδικής Αγωγής»

Post Blog

«Το σχολείο ως παράγοντας προστασίας και αντιστάθμισης των παραγόντων επικινδυνότητας»

Post Blog

"Ειδικές Μαθησιακές & άλλες Δυσκολίες Μάθησης στη Σχολική Ηλικία και την Ενήλικη Ζωή"