Post

Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών ανά ηλικία

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις των μαθησιακών δυσκολιών που μπορούν να ταξινομηθούν με βάση την ηλικία του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα:

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

  • Αργοπορημένη έναρξη ομιλίας. Τώρα ανώριμη ομιλία
  • Προβλήματα άρθρωσης
  • Αργή ανάπτυξη του λεξιλογίου, συχνά δεν μπορεί να βρει τη σωστή λέξη
  • Δυσκολία με τις ομοιοκαταληξίες
  • Δυσκολία με τον μαθηματικό λογισμό, τους αριθμούς, τα γράμματα, τις μέρες της εβδομάδας
  • Εξαιρετικά κινητικός/ή και πολύ εύκολα διασπαζόμενος/η
  • Προβληματικές σχέσεις με τους συνομήλικους
  • Χαμηλή δυνατότητα να ακολουθεί οδηγίες ή ρουτίνες

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • Αργή μάθηση της σχέσης φωνημάτων-γραφημάτων
  • Μπερδεύουν βασικές λέξεις (θέλω, τρέχω)
  • Κάνουν επίμονα λάθη ανάγνωσης και ορθογραφίας, περιλαμβάνοντας αντιστροφές γραμμάτων (3/ε), αντικαταστάσεις γραμμάτων (φ/θ – β/δ), και λέξεων (μητέρα/μαμά)
  • Αναριθμητισμοί, (λανθασμένη σειρά αριθμών) και λανθασμένη χρήση των αριθμητικών σημείων των πράξεων (+, -, x, /, =)
  • Ανακαλούν με δυσκολία γεγονότα
  • Αποκτούν με δυσκολία νέες δεξιότητες και φαίνεται να έχουν σημαντικές δυσκολίες στη μνήμη (ανάκληση)
  • Είναι παρορμητικοί, ανοργάνωτοι, χαοτικοί, δυσκολεύονται να προγραμματίσουν
  • Ασταθές ή λανθασμένο πιάσιμο μολυβιού-στυλού
  • Κακός συντονισμός, δυσκολίες προσανατολισμού, δυσκολίες στις έννοιες του χώρου και χρόνου
  • Επηρρεπείς στα ατυχήματα

 

Δείτε επίσης

Post Επιστημονικά θέματα

Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες: «Εξειδίκευση σε σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία και τον σχεδιασμό παρεμβάσεων»

Post Νομοθεσία

Λίστα των ΠΜΣ που έλαβαν έγκριση συνάφειας προς την Ειδική Αγωγή και τη Σχολική Ψυχολογία

Post Νομοθεσία

Νόμος 52425/Ζ1/19: ΦΕΚ για τον καθορισμό κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών στην Ε.Α.Ε.

Post Επιστημονικά θέματα

Alearning