Post

Καλές πρακτικές για προγραμματισμό παρεμβάσεων

 

 

 

Η  σημερινή μας ανάρτηση, αποτελεί την πρώτη από μια σειρά αναρτήσεων που θα ακολουθήσουν και οι όποιες σχετίζονται με καλές πρακτικές για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Οι πρακτικές που προτείνουμε, απευθύνονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς! Στους ΝΕΟΥΣ εκπαιδευτικούς που αγωνιούν από πού να ξεκινήσουν την εκπαιδευτική τους πράξη, σε ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να οργανώσουν καλύτερα τη διδασκαλία τους και θέλουν βελτιώσουν την καθημερινή εκπαιδευτική τους πρακτική.

Για την αποτελεσματική διδασκαλία θα μιλήσουμε, λοιπόν, εστιάζοντας σε όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα στους μαθητές, που παρουσιάζουν προβλήματα ανάγνωσης και αναγνωστικής κατανόησης. Πρώτο βήμα αξιοποίηση και ενεργοποίηση της ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΓΝΩΣΗΣ. Αξιολογώντας την προηγούμενη γνώση κι εμπειρία των μαθητών μας, μπορούμε με περισσότερη ευκολία να κάνουμε τις απαραίτητες συνδέσεις μεταξύ της προϋπάρχουσας γνώσης τους, αλλά και του τι χρειάζονται να μάθουν περαιτέρω. Το πόσο γρήγορα ένας μαθητής κατανοεί τις πληροφορίες ενός κειμένου εξαρτάται κατά πολύ από την προηγούμενη γνώση του επί του περιεχομένου.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως έχουν «περιορισμένη» πρότερη γνώση κι εμπειρία. Βοηθάμε, λοιπόν, τους μαθητές μας να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο μέσα από συζητήσεις και δραστηριότητες, πριν τους παρουσιάσουμε ένα κείμενο εντελώς «ξένο» για τα δεδομένα τους.

Βιβλιογραφία:
McNAMARA, D. S., Ozuru, Y., & Floyd, R. G. (2017). Comprehension challenges in the fourth grade: The roles of text cohesion, text genre, and readers’ prior knowledge. International Electronic Journal of Elementary Education, 4(1), 229-257. (Διαθέσιμο ΕΔΩ)

Δικτυογραφία:
https://go.sadlier.com/reading-strategies-activating-prior-knowledge-lesson

 

 

 

Δείτε επίσης

Post Blog

«Μαθηματικά για όλους»!

Post Blog

«Το σχολείο ως παράγοντας προστασίας και αντιστάθμισης των παραγόντων επικινδυνότητας»

Post Blog

"Ειδικές Μαθησιακές & άλλες Δυσκολίες Μάθησης στη Σχολική Ηλικία και την Ενήλικη Ζωή"

Post Blog

"Συζητώντας για την Αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών"